· 

Tweeling Tip #2: Ontdekken wat jou uniek maakt

Stel je voor:⁠Je bent 8 jaar oud. Nieuw schooljaar, nieuwe klas, nieuwe juf. Die nieuwe juf vraagt of je wat over jezelf kan vertellen. Je denkt even na en vol overtuiging vertel je:

Ik ben Paulien, 8 jaar en ik vind het leuk om te hockeyen, met de poppen te spelen en te tekenen. Daarna wordt dezelfde vraag aan mijn tweelingzus gesteld en zij antwoord precies hetzelfde! Behalve de naam dan.. 😫⁠

Als achtjarige kan dat ervoor zorgen dat je aardig in de war raakt. Want wie ben jij dan? Wat maakt jou anders dan jouw tweelingzus? Wat maakt jou uniek?⁠

Daarom heb ik mijn e-book geschreven. Of eigenlijk is het een werkboek. De oefening die erin staat is perfect voor het ontdekken van je eigen-ik. Om te ontdekken welke eigenschappen jij hebt waar je blij mee bent, blij van wordt. Maar ook om te ontdekken in welke dingen je misschien wat minder goed bent. Ontdekken wat jou uniek maakt.⁠

Wanneer jullie kinderen dit ontdekken, beseffen en echt voelen, dan wordt het een stuk makkelijk om authentiek op te groeien. Om te worden wie je bent, vanuit jouw eigen kern.⁠

Het e-book kunnen jullie gratis downloaden op mijn website. Zijn jullie klaar? Post dan een foto op Facebook of Instagram van de poster met #TweelingSuperpower en ik zie hem ook! Zou ik super leuk vinden!⁠

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0