· 

Tweeling Vraag #3: Versterken ze elkaars goede en/of slechte gedrag?

Geen een leraar wil een tweeling in de klas die samen echt een frontlinie vormen. Die samen zorgen voor onrust, ruzie en problemen. Tweelingkinderen die samen de strijd aangaan en echt een blok zijn. Dus zien jullie dat jullie kinderen elkaar versterken in negatief gedrag? Apen ze elkaar constant na?

Overweeg dan om ze in ieder een eigen klas te plaatsen. Maar voordat je dit doet, probeer wel wat vaker individuele tijd in te plannen, zodat ze wennen aan het zonder elkaar zijn.⠀

Versterken ze elkaar juist in het goede gedrag? Zijn ze behulpzaam naar elkaar, maar ook naar andere kindjes? Vormen ze een team in goede zin? Sporen ze elkaar aan om naar de juf te luisteren? Dan is het juist weer heel verstandig om ze in één klas te zetten.⠀

Zo zie je, dat het gedrag dat jullie tweeling vertoont leidend is voor de keuze die jullie als ouders (in overleg met school) maken. Een school kan nooit op voorhand besluiten dat jullie tweeling uit elkaar moet. Gelukkig zien steeds meer scholen ook in dat dit beleid achterhaald is. En dat is maar goed ook!⠀

Hoe ging jullie school om met jullie verzoek de kinderen samen of juist apart te plaatsen?⠀

Reactie schrijven

Commentaren: 0